Som konsulent hos Nine er du ikke blot en fagligt dygtig håndværker; du er også en betroet rådgiver for vores kunder.
Du ved, at succes i IT-projekter ikke alene afhænger af teknisk ekspertise, men også af evnen til at lytte til kundens behov, kommunikere om komplekse løsninger og udfordringer på en simpel måde ligesom samarbejde med teamet inklusiv kundens forretningsfolk er essentielt for skabe langsigtet værdi på et givent projekt.
Hos Nine går vi op i, at du trives og er den bedste version af dig selv. Det er underordnet om du har jakkesæt eller jeans og tshirt -på. Vi vil gerne have, at du kan være den du er, og er god til at bringe din faglighed i spil.
HVERDAGEN SOM KONSULENT HOS NINE
De fleste af vores medarbejdere elsker at være en del af et team, og samarbejde på tværs af roller og fagligheder. Der er også muligheden for at komme ud alene, men vores holdning er, at vi leverer bedst som et team, der sidder tæt med kunden og samarbejder med deres medarbejdere.
Du vil derfor højst sandsynligt komme til at arbejde med kolleger, der både deler dine kompetencer, men også med kolleger der bringer andre kompetencer til bordet. Med denne kombination kan vi skabe de bedste løsninger for vores kunder samt bidrage til sparring og udvikling.
Som konsulent i Nine forventer vi ikke, at du skal arbejde mere end 37 timer om ugen. Arbejder du ud over denne normtid, skal der laves aftaler om dette mellem Nine, kunden og konsulenten. De ekstra timer, der lægges ud over din normale arbejdstid, vil du selvfølgelig blive betalt for. Det er også noget, der afspejles i vores lønmodel, som vil blive præsenteret under rekrutteringsprocessen.
I forhold til fremmøde og hjemmearbejde følger vi altid vores kunders retningslinjer. Derfor kan det variere meget fra projekt til projekt. Nogle konsulenter sidder fysisk hos kunden alle ugens dage, mens andre har mere fleksibilitet.
Mennesker er forskellige, lige såvel som kunder og projekter er. Derfor matcher vi også vores konsulenter specifikt til projekter. Vi opfordrer derfor altid vores medarbejdere – såvel som kandidater – til at tale åbent om deres præferencer og ønsker til jobbet. På den måde skaber vi de bedste forudsætninger for at lave det rette match mellem mennesket og projektet.
Dette betyder også, at vores konsulenter kan rykke fra et projekt til et andet for at udvide deres kompetencer eller prøve kræfter med nye spændende muligheder. Dog tager denne proces tid for at sikre det bedste match, og man skal derfor ikke forvente, at en sådan flytning kan ske fra dag til dag.
Vi ønsker at være så tæt på vores kunder som muligt, derfor har vi en præference for at sidde fysisk hos vores kunder. Det giver et helt specielt og godt samarbejde. Det udvisker linjerne mellem os som leverandør og kunden og fremmaner vores fælles fokus på projektsamarbejde og mål om succes.
Fordelen ved at være konsulent er selvsagt, at du arbejder projektorienteret, hvilket betyder, at du kan arbejde med vidt forskellige projekter uden at skifte job. Vi er bevidste om, at mennesker har individuelle og forskellige behov. Nogen trives med det, de kender, og ønsker at være på det samme projekt over længere tid, hvorimod andre værdsætter at prøve kræfter med nye ting efter kortere tid. Størstedelen af vores offentlige projekter løber over en længere periode, oftest flere år, hvorimod vores projekter inden for finans kan have kortere varighed.
“Jeg glæder mig til at udfylde konsulentrollen hos Nine’s kunder og glæder mig til muligheden for at veksle mellem opgaver over tid, uden at skulle skifte ansættelse”
Hvorfor Henrik valgte at blive konsulent hos Nine
Content