Sådan identificerer I de gode AI use cases

Ikke alle opgaver egner sig til AI - og slet ikke alle skaber reel forretningsværdi.

Derfor er det vigtigt at vælge de rigtige use cases, når man går i gang.

Ikke alle opgaver egner sig til AI - og slet ikke alle skaber reel forretningsværdi.

Derfor er det vigtigt at vælge de rigtige use cases, når man går i gang.

Vi hjælper jer med at:

  • Finde de AI-muligheder, der har størst effekt
  • Undgå dyre og komplekse projekter, der ikke skaber værdi
  • Sikre, at AI-projekter understøtter forretningens mål

Hvad kendetegner en god AI use case?

De bedste use cases har typisk disse træk:

Tydelig forretningsværdi

  • Mulighed for effektivisering, bedre kundeoplevelse eller højere kvalitet
  • Vigtigt at have en “why” – ikke kun “AI fordi det er smart”

Tilgængeligt og relevant data

  • Der findes data, som kan understøtte løsningen
  • Datakvaliteten er god nok – eller kan blive det

Mulighed for at komme i drift

  • Løsningen kan reelt implementeres i organisationens hverdag
  • Der er opbakning fra forretningen og IT

Compliance og ansvarlighed kan håndteres

  • Det er muligt at overholde regler, GDPR mv.
  • AI-løsningen kan anvendes på en forsvarlig måd

Sådan arbejder vi samme med jer om use cases

Vi bruger en enkel og gennemtestet tilgang:

1. Forretningsworkshop

Kortlægge behov, mål og udfordringer – sammen med relevante forretningsfolk og IT

2. Analyse af muligheder

Vurdere AI-potentiale ift. data, teknologi, processer og compliance

3. Prioritering

Vælge de bedste use cases – dem der skaber værdi, og som er realistiske at gennemføre

4. Roadmap

Lægge en plan for hvordan man konkret kommer i mål

Skal vi tage en snak?

Casper Lund Junge, Direktør

Vil du høre mere om hvordan vi arbejder med AI use cases?

Skriv til Casper på clj@nine.dk
eller ring på +45 30 93 49 31