Agil it-projektleder – Liv&Pension

Nine er et it-konsulenthus - og det er vores mission at skabe digitale løsninger, som vi kan være stolte af. Løsninger der styrker den offentlige forvaltning og virksomhedernes konkurrenceevne. Løsninger af høj kvalitet, med lang levetid. Og løsninger der ikke bare effektiviserer, men udvikler vores kunders forretning.

Vi leder efter talenter, der tør stå forrest og udfordre status quo. Du bringer nye ideer til bordet, samtidig med at du opbygger dyb indsigt i kundens forretning, og forståelse for deres udfordringer og behov.

Vores konsulenter arbejder med løsninger centralt i den offentlige it-infrastruktur, f.eks. virksomhedsregisteret (CVR), personregisteret (CPR), DigitalPost og Skat – og for virksomheder i finanssektoren, med stor berøringsflade i befolkningen. Dit arbejde og dine ideer vil få indflydelse på mange menneskers hverdag.

Rolle

Som projektleder spiller du en helt central rolle i vores leverancer. Du skaber et synligt billede af af både mål og prioritering af opgaver. Du skaber gennemsigtighed i leverancerne og forventningsafstemmer hele vejen rundt. Sammen med teamet og styregruppen sikrer du, at vi implementerer enkle løsninger på komplekse problemstillinger.

Vi ansætter dig, der er resultatorienteret og har et bredt sæt af faglige kompetencer. Du har dokumenteret erfaring med Scrum og ledelse af udviklingsteams fra analyse til idriftsættelse af løsninger af høj kvalitet. Du er drevet af at digitalisere Danmark og forme morgendagens it-landskab – og du er nysgerrig overfor ny teknologi.

Ansvarsområder

  • du styrer projektets økonomi, scope og tid
  • du leder og motiverer projektteamet
  • du forventningsafstemmer med kunden og deres interessenter
  • du sparer med både forretningen og udviklingsteamet omkring løsningen
  • du arbejder målrettet med krav og ændringshåndtering
  • du styrer projektets risici og skaber gennemsigtighed i håndteringen af dem
  • du planlægger, følger op og rapporterer til styregruppen og beslutningstagere

Vi forventer at

  • du er uddannet datalog, ingeniør eller lignende på kandidatniveau
  • du kan formulere dig flydende på dansk i både skrift og tale
  • du har mindst 5 års erfaring med styring og ledelse af it-projekter i komplekse domæner
  • du har mindst 3 års erfaring med projektledelse i et agilt setup
  • du har erfaring med PRINCE2 og/eller statens it-projektmodel
  • du har erfaring med Scrum, Kanban eller SAFe
  • du har erfaring med facilitering
  • du har erfaring fra den offentlige eller finansielle sektor
  • du kan rådgive om praktisk anvendelse af agile processer

Interesseret i jobbet?

Nine tilbyder et fagligt spændende miljø, hvor du som projektleder vil blive omgivet af nogle af de mest kompetente kollegaer I branchen. Vi lægger stor vægt på, at du trives med dine kollegaer og med dine opgaver. Vi har en række faglige og sociale arrangementer som sikrer, at du får en bred kontaktflade blandt dine Nine kollegaer.

Har vi fanget din interesse? I så fald vil vi gerne høre fra dig. Send din LinkedIn profil eller CV til Heidi Holstein på hho@nine.dk

Læs vores privatlivspolitik for jobansøgere her.